Οράματα στο Κάστρο των Σκιών

Author: Γιώργος Ιωαννίδης / Labels:


06 Μαρτίου: Το ότι η αντίληψη που έχουμε για τον κόσμο που ζούμε, βασίζεται σε ψευδαισθήσεις, δεν είναι κάτι καινούργιο. Σίγουρα όμως, δεν είμαστε και οι πρώτοι που το καταλάβαμε.
Το 1420, ένας βενετός μηχανικός, ονόματι Giovanni Fontana, σχεδίασε αυτό που ο ίδιος ονόμασε, το Κάστρο των Σκιών. Πρόκειται για μια τεράστια συσκευή-κτίριο (η εικόνα που συνοδεύει αυτή την ανάρτηση) όπου οι τοίχοι θα ήταν κατασκευασμένοι με τέτοιο τρόπο ώστε ψεύτικες εικόνες να προβάλλονταν κατάλληλα, μαζί με την υποστήριξη από ειδικούς (μαγικούς) φανούς.
Το αποτέλεσμα θα ήταν σίγουρα εντυπωσιακό, αφού ο χώρος θα γέμιζε με κινούμενες εικόνες από θηρία και πνεύματα, θυμίζοντας ιδιαίτερα, τις Φαντασμαγορίες, αλλά και πιο μοντέρνα συστήματα οπτικής εναλλακτικότητας, όπως η Αίθουσα Cave.
Όσοι ενδιαφέρονται για ανάλογα αξιοπερίεργα μηχανικά επιτεύγματα, μπορούν να επισκεφτούν την σχετική έκθεση για τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι που διεξάγετε στους χώρους του Μύλου στη Θεσσαλονίκη, μέχρι τις 5 Ιουνίου.

2 comments:

Γιώργος Ιωαννίδης said...

σχόλιο από Facebook

Fotis Anagnostopoulos
Μιλώντας για παράξενες τεχνολογίες, λένε ότι η Σινδόνη του Τορίνου είναι ένα είδος - αλχημικής; - "φωτογραφίας". Έχει γραφεί τίποτε συγκεκριμμένο σχετικά;

Γιώργος Ιωαννίδης said...

σχόλιο από Facebook

Sasha Non Serviat
Έχει θεωρηθεί: http://www.unisa.ac.za/Default.asp?Cmd=ViewContent&ContentID=7268

http://www.rameshchidambaram.com/

και εικάζεται ότι υπήρχε τέτοια τεχνική που μεταφράστηκε από τα Αραβικά στα Λατινικά κατά τον 13ο αιώνα.
...
Όμως, βάσει του "σώματος" στη Σινδόνη έχει αποδειχτεί ότι είναι προβληματική αυτή η θεωρία: J. Jackson et al., "Correlation of image intensity on the Turin Shroud with the 3-D structure of a human body shape", Applied Optics, vol. 23, n. 14, 15 luglio 1984, pp. 2244–2270

Post a Comment

Αγαπητέ επισκέπτη, άφησε εδώ το μήνυμα σου, μα να θυμάσαι, σχόλια που δεν αρμόζουν στο ημερολόγιο θα αφεθούν στην λήθη του κυβερνοχώρου!

Copyright 2009 | Based on a FoolBlogger's template, designed by Ophelia Nicholson.
The initial design was modified by Nikolaos Koumartzis for meta-δίκτυο and Hellenic Society of Metaphysics.